C L O U D ;
ABOUT ENTRY LINKS TWITER FACEBOOK BLOGSKIN
Naluri
Aug 28, 2013 • 3:56 AM • 0 comments
Assalamualaikum Fathia memulakan bicara buat semua umat muslimin dan muslimah ... tajuk saya pada hari ini ialah naluri .Naluri atau insting adalah suatu pola perilaku dan reaksi terhadap suatu rangsangan tertentu yang tidak dipelajari tapi telah ada sejak kelahiran suatu makhluk hidup dan diperoleh secara turun-temurun (filogenetik). Dalam psikoanalisis, naluri dianggap sebagai tenaga psikis bawah sadar yang dibagi atas naluri kehidupan (eros) dan naluri kematian (thanos).

 Contoh bagi Fathia , badan Fathia akan memberikan rentak berbeza , seperti degupan jantung yang memain rentak yang aneh . Ada dua maksud first , ada benda tidak baik and second nak dapat berjumpa sesuatu peluang yang baik dan juga yang buruk . Okay , Fathia akan mencerita peristiwa yang menyatakan naluri dapat mengetahui benda yang baik mahupun buruk yang akan berlaku pada diri kita . Peristiwa ini berlaku pada sahabat Fathia sendiri . Pada suatu hari , Miss D dapat rasa pergelangan tangan belah kiri dia sejuk dalam, dia tanya Fathia "Sejuk tak tangan aku ? Aku rasa sejuk je pergelangan tangan ni" Fathia check but rasa macam suhu biasa . Waktu pendidikan jasmani kami sekelas bermain bola keranjang , first okay je .. tiba-tiba " Ouchhh " Fathia check la siapa yang jatuh . Rupanya Miss D . Kaki belah kanan dia terseliuh , then she say "Mungkin ni kot sebabnya tangan aku seram sejuk, sebab aku da tak rasa seram sejuk kat tangan " 

See , sometimes our bodies can make their own sense. Okay ., bye . Waalaikumusalam..


PASTFUTURE
THE OWNER WHO SUPER CUTE~
Hey yow .. opss Assalamualaikum for muslim, so well hmm welcome . sorry but I'm kinda shy gurl ~ sometimes not but whatever . I just wanna say HAI then smile :)

GIVE ME YOUR WORDS;


" Change with yours "

OTHERS;


>> dapat blog baru
date : NOW
at:10 am


>> beruk keluar tandas
date : 12/12/12
at: 12pm


>> cinderella arrived
date: 1/1/2190
at: 13.12pm

BLOG ARCHIVE;

  • Zikrullah
  • Islam dalam konsep Tasawwur Islam
  • Warkah buat dirimu , wahai sahabat :)
  • Cinta :)
  • ayat-ayat yg romantis...meyh...♥ (part ONE)