C L O U D ;
ABOUT ENTRY LINKS TWITER FACEBOOK BLOGSKIN
Disebalik sebuah senyuman :)
Nov 10, 2013 • 11:58 PM • 0 comments

بسم الله الرحمن الرحيم

"Dengan nama Tuhan, Maha Pengasih, Lagi Maha Penyayang"



 Assalamualaikum w.b.t saya ucapkan kepada semua muslimin dan muslimat serta salam sejahtera kepada pada manusia yang tidak beragama Islam. Subjek yang ingin diulas pada hari ini ialah SENYUMAN . Hehe , kejap turn into sempoi mode . Adakah kamu semua suka  senyum atau mengamalkan gaya hidup 'senyum itu sedekah' ? Kalau anda melihat watak perwatakan seseorang itu mudah senyum pasti anda ingin berkawan rapat bersamanya kerana anda tahu bahawa dia berpendirian positif . Senyuman yang ikhlas dan zahir dalam hati sungguh indah rupanya . Bukan Fathia nak mempersoalkan kepentingan senyuman tetapi Fathia ingin mengulaskan tentang kebaikan , kelebihan , dan seangkatan dengannya ....

Senyuman adalah ciptaan indah Allah SWT, malah senyuman juga adalah kuntuman indah yang sentiasa dipersembahkan Rasulullah SAW, manusia sempurna yang patut diteladani segala sifat, sikap dan tingkah lakunya.. Bukankah jika kita mengamalkan setiap perlakuan Rasulullah s.a.w kita pasti atau Insya Allah diberi ganjaran pahala asalkan ia terhindar daripada sebarang niat atas maksiat .

Let's say if we taking some pictures one of them mybe have some pictures with smiling . Senyuman mempunyai banyak kelebihan ..First , jika kita mengamalkan gaya hidup senyum sesama manusia pasti sesebuah hubungan silaturahim akan terjalin maka bertambahlah saudara kita . Bukankah jika kita mengeratkan silaturahim Allah s.w.t akan menyangi kita ? Second , senyuman juga merupakan salah satu awet muda , haaa .. bagi para wanita yang mengutamakan kecantikan perlulah sentiasa senyum. Senyuman merupakan senaman muka yang mengerakkan semua otot muka . Jadi tak payah lah susah nak buat face lift or urutan yang berkaitan dengan muka . HAHAHA ... 
 
Seterusnya , when we smile semua masalah macam hilang , ini disebabkan hati kita tenang . Jadi hadapilah masalah dengan senyuman . Praktikkan senyuman selalu . Okay , bila kita tengok orang senyum ada tak terasa dalam hati nak tersenyum ? Mesti ada kan ? cuba kalau awak semua tengok bos , cikgu or sesiapa yang berperwatakan garang , adakah awak semua nak tersenyum ? lagi seram adelah kan . So , people see us with our face , mulakan dengan senyum . Nak tidur pun kene senyum tau .. 

More than that , senyuman membolehkan kadar darah kita rendah . Cuba la buat experiment la kan , cuba kalau anda sedang senyum darah tu high ke low ? Tak percaya lagi ? Cuba tengok people around us , kebanyakan yang mempunyai penyakit darah tinggi , penyakit jatung or penyakit yang berkaitan ni .. kebanyakannya seorang yang agak pemarah kan ? yang terlebih kolestrol  tu tolak tepi lahhh . Hehehe ..

Senyum ni juga permulaan kepada sesebuah hubungan yang baik mahupun negatif . Awak mamat or minah cun or hot senyum kat mana-mana minah or mamat yang tak berapa cun and hot boleh menyebabkan salah faham di situ . Jadi Fathia nasihatkan awak semua if nak senyum pun senyum la pada kaum tersendiri . Lelaki dengan lelaki and perempuan dengan perempuan . Eh ? mcam homoseksual pulak ? Eh ! wait bukan homoseksual or what .. Ini demi mengelakkan salah faham . Maksiat pun boleh terjadi tau . So watch out when we want to smile with other .. Hati-hati dengan senyuman tu cik abg cik adik cik akak, sebab ia merupakan part yang paling cun , part yang buat semua orang melting . HAHAHA ... 

Kita boleh mempengaruhi masyarakat dengan perwatakan yang positif terutama sekali senyuman . Oleh sebab Rasullah sentiasa senyum masyarakat suka and sayang pada Rasulullah . Memang lah 'Don't judge people by it's cover' tapi tak semestinya orang yang suka senyum ni berhati busuk kan ? Nak judge orang , kita seharusnya melihat mereka melalui perlakuan dan perbuatan . Berbalik pada isu kita hari ini , bangun pagi senyum. 

Akhir kata la kan , senyum ni ada kebaikan ada keburukan . So , if orang tu tetibeje sengih kat kita , reply la even senyuman nipis itu pun demi nak jaga hati dia . Takkan 24/7 nak masam macam asam ? renungkanlah ,fikirkanlah and amalkanlah senyuman . 

Senyuman adalah ciptaan yang terindah daripada Allah s.w.t buat umat dia .
Smile make your day blooming .
p/s : Sorry lah panjang sangat , FJ OxO


PASTFUTURE
THE OWNER WHO SUPER CUTE~
Hey yow .. opss Assalamualaikum for muslim, so well hmm welcome . sorry but I'm kinda shy gurl ~ sometimes not but whatever . I just wanna say HAI then smile :)

GIVE ME YOUR WORDS;


" Change with yours "

OTHERS;


>> dapat blog baru
date : NOW
at:10 am


>> beruk keluar tandas
date : 12/12/12
at: 12pm


>> cinderella arrived
date: 1/1/2190
at: 13.12pm

BLOG ARCHIVE;

  • Membongkar rahsia Jin , Syaitan & Iblis dalam Al-Q...
  • Memories ..
  • Naluri
  • Zikrullah
  • Islam dalam konsep Tasawwur Islam
  • Warkah buat dirimu , wahai sahabat :)
  • Cinta :)
  • ayat-ayat yg romantis...meyh...♥ (part ONE)